Ayam selasih ada nilai ubat.

Ayam selasih atau ayam cemani salah 1 rawatan holistic medicine.. Jom tengok jap.. lepas ni baru baca apa bonda stori.. lepas tengok video baca tau (FB Pages Bonda Rozita).. Misteri dn rahsia ilmu Allah banyak perubatan kita boleh kongsikan bonda nak stori pd anak2 muda.. Semua anggota badannya hitam.. Bulu hitam terus atau putih terus.. […]

Kolagen dari Sup Tulang & Kaki Ayam..

Salam Kahfi.. Bonda nak berkisah lagi… Sedap ni.. Sup tulang dan kaki ayam.. Kebaikannya.. Ada Kolagen boleh didapati dari tulang lembu dn kaki ayam..rebusannya tu ada sumber kolagen yg kita boleh buat sendiri..!!.. Namun ada cara lain dari bahan ke2nya ini jika nak dapat lagi power kolagen . Bahan ini kaya juga sumber protin .. […]

Bawang Besar Penggalak Hormon..

KAJIAN SY LELAKI DAN WANITA CINA paling lemah sex.. Paling kuat India dn ke-2 melayu.. Bila lemah, hormon akan turun.. Sbb apa..?? (Maaf sebanyak2nya pd semua yg baca, bonda dah tua sekadar ilmu bukan bonda nak cakap kotor.. Kalau x stori org x tau). Sbb tu pemakanan sgt mempengaruhi… Jangan x percaya herba, jangan x […]

Durian Raja Buah..

Durian raja buah, raja penyakit… Apa sy kaji ttg buah ini banyak memberi kesan buruk dari baiknya, sangat sedap.. Mahal pulak tu Musang KING ada gred macam2.. Kesan buruknya yg banyak… Jom baca lagi ttg apa sy lihat kesannya pd manusia.. Malas nak tulis panjang2.. Just point dn anda boleh share pd kawan2 sebagai peringatan.. […]

Kesan makan Dokong..

Apa sy lihat kesannya.. Ia mengandungi gula yg sgt tinggi.. wanita mengandung sangat bahaya makan ni kalau ambik kuantiti banyak cepat sgt kena kencing manis.. Jangan makan banyak.. Sy anggarkan sebiji dokong dalam 80 ke 120 kalori sama dgn sepinggan nasi saiz kecik.. Mengemukan.. sendi jadi lenguh dn mencucuk.. sesak nafas.. Bagi anak2 asma sy […]

Petua Kilatkan Dapur.

Sebagai wanita mesti suka dapur yg nampak bersih dan menarik. Dapur atau oven yg asasnya stainless steel agak susah dijaga. Lama kelamaan ia akan kelabu dan kelam jika xkena dgn gaya perawatannya. Selepas masak bersihkan dengan menggunakan pencuci atau pembersih dapur atau menggunakan pembersih kaca. Selepas tu lap kering biarkan sekejap dan sapukan minyak baby […]

Hormon Kasih Sayang..

Assalamualikum semua pembaca yg sy kasihi.. Lama sy x menulis kerana kesibukan waktu. Hari ni sy nak menulis ttg hormon kasih sayang iaitu Oxitosin. Jom kit baca sambil melatih diri berlapang dada dan memulakan langkah mengwujudkan hormon ni.. Pembaca yg dirahmati Allah.. HORMON NI JIKA BANYAK DALAM BADAN AIR MUKANYA BERSERI-SERI DN MATANYA BERCAHAYA..!! OXYTOSIN […]

Buat scrub dari tepung pulut..

Punca perceraian akibat perkara remeh seperti KULIT PUNGGUNG MENGERUTU yg sy baca kat FB minggu lepas buat sy rasa nak tulis ttg ni.. Fitrah lelaki suka pd perempuan ni berbeza2 mengikut pandangan mereka. Kata mereka daya tarikan yg pd perempuan tu berbeza2. Maka wajarlah jika dilabelkan bahawa “KECANTIKAN ITU SUBJEKTIF”.. Penilaian sy sendiri ada pompuan […]

Tentang Limau Purut..

Limau purut sejenis limau yang digunakan untuk perubatan rohani mahupun jasmani. Nama saintifiknya ialah Citrus hystrix. Ia tumbuh di Asia Tenggara seperti di Thailand, Malaysia & Indonesia. Buahnya pula selalu dijadikan bahan penting untuk upacara mandi bunga dan mandi wap yang menjanjikan kesegaran. Kini terdapat pula teknologi terbaru untuk menghasilkan minyak wangi dan haruman aroma […]

RAWAT BENTAN & Jangan x Percaya Pantang..

ST ni adalah minat dan pengalaman sy sendiri dalam pembuatan produk dan penjagaan diri.. Sy menyampaikan petua & merawat org melalui ilmu yg ada hanya sedikit tu dan dari pengalaman sendiri dan belajar dri org2 yg sy yakini ilmunya ttg ilmu perbidanan tradisional atau pun yg diiktiraf pengajiannya dri mana2 universiti luar & dalam Negara.. […]