Klorin bahaya pd manusia & Kebaikan air semulajadi..

Setiap kali sy ke Rumah Hutan sy akan meredah kawasan bukit yg cantik salju mata memandang. Ditepi jalan sebelum sampai ke destinasi rumah sy tu ramai betul orang menadah air dari bukit yg dikatakan bersih, sejuk dan dijadikan ubat.

13898193_963034020486674_234225358_oMelihatkan begitu ramai selang berapa bulan lori bergerak jual nasi lemak minuman bagai sudah ada kat situ. Laris jualan makanannya. Tempat ni dri tengah malam pun ada org tadah air.. bergelen2 berbaris tunggu Q.. Cher bayangkan..!! ..

Kebanyakan orang tua2 dan pertengahan usia menadah air.. Uiss x cukup ke air syabas kan bersih bertapis.. Apa yg sitimewa sangat ni dalam hati sy nak gak tahu apa puncanya yg merebak manusia tadah air disini..

Maka sy pun bersembang pd 1 hari (membizy bodykan diri nak tau sebabnya).. salah seorang dri mereka menyatakan penyakit jantung sakit kulit sembuh selepas mengamalkan air mata air yg keluar dri celah batu tu..!!.. maka tersebar lah diserata kawan2 makin hari makin ramai org menadah air..

13884589_963034017153341_555673946_nPatutlah evian water sangat mahal kan..!! Sy semenjak balik dari New Zealand ni ada menyimpan azam nak hidup secara semujadi sesuai dgn lokasi rumah sy didalam hutan tu, sistem air semua sy ambil dri air mata air yg sy korek sedalam 60 meter.. Ayam, sayuran  dan makanan semua organic yg sy hasilkan sendiri..

Pembaca yg sy muliakan..

Bab air ni pernah sy tulis dulu tapi kali ini sy berminat nak stori bab lain juga ttg air.. Klorin sebenarnya x bagus utk kulit, asma, rambut malah kesihatan.. kenapa sy berkata begitu sbb rumah sy ada kolam renang dan membersihkan dgn klorin.

13867043_963034027153340_638356975_nDalam stor pembersihan kolam renang tersebut sy sangkutkan kuali besar utk masak majlis kenduri. Kuali besar terhakis dan mereput hanya kerana wap klorin.. bayangkan Kuali tebal pun rosak akibat klorin..

Anak sy kalau mandi lama akan asma (myb terminum masa lemas mandi atau klorin dalam air melemahkan paru2nya yg x kuat).. Rambut anak sy kejur keras selama beberapa hari (sy kena sapu pelembut rambut supaya normal kembali)..

Ini petanda klorin x bagus utk kesihatan. Dunia kita dipenuhi racun..!!.. Sbb itu bila pakai skin care dimulakan dgn toner bagi mengimbangi pH kulit akibat kerosakan klorin (sy pakai minyak marjane oil)..

Jom baca sikit lagi yeaa..

8 sebab yang ingin saya kongsikan kepada anda semua tentang kebaikan minum air putih. Minumlah air bertapis bukan direct air paip. Air yg bersih menyebabkan organ segar sihat dan badan kita beroperasi dgn baik..

  1. Menguruskan badan

Khabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air putih yg x mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita. Ia mudahkan penghadaman. (Teh 0 atau green tea tanpa gula juga x da kalori).

 

  1. Meningkatkan kesuburan

Air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa..

  1. Melancarkan sistem pencernaan

Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

  1. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser

Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

  1. Perawatan kecantikan

Kekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.

  1. Tubuh lebih segar dan sihat

Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh badan tp juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan kalau x makan beberapa hari tp x dapat bertahan jika x minum air. Air memenuhi bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

  1. Menyihatkan jantung

Air putih juga diyakini dpt menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pd saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yg memanfaatkan penggunaan air putih.

  1. Ubat kepada penyakit strok

Air putih digunakan utk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif juga mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot & ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah & sistem pernafasan.

AIR kosong PENAWAR pelbagai jenis PENYAKIT

Dlm perubatan islam air putih yg x dimasak itulah yg paling mustajab bila dibacakan doa.. Kajian para sainstis mendapati  amalan minum air sebaik bangun dari tidur setiap pagi mempunyai manfaat. Japanese Medical Society  mengatakan air putih bersih mampu memulihkan penyakit termasuk yg serius..

Antaranya migrin, sakit-sakit badan, system jantung, arthristis, degupan jantung yang pantas, epilepsy, lemak berlebihan, bronchitis, tibi, meningitis, buah pinggang, dan jangkitan pada air kencing.

Bagaimanapun, amalan minum air  kosong masa bangun tidur mesti ikut peraturan untuk memastikan keberkesanannya.

1. Minum empat gelas air (160ml) sebaik jaga dri tidur setiap pagi dan sebelum menggosok gigi.
2. Berus gigi dan bersihkan mulut tetapi jangan makan dan minum apa-apa selama untuk 45 minit.
3. Selepas 45 minit dah boleh makan dan minum seperti biasa.
4. Selepas 15 minit mengambil sarapan, makan tengahari & makan malam jangan makan atau minum untuk tempoh dua jam.
5. Bagi pesakit yg lanjut usia dan yg x larat minum empat gelas air sekali gus di peringkat permulaan kaedah rawatan ini dengan meminum air secara berperingkat sehingga mampu mencapai empat gelas sehari.
6.   Kaedah rawatan dipercayai mampu merawat pelbagai penyakit dalam tempoh tertentu.. Contohnya :

  • Tekanan darah tinggi 30 hari.
  • Gastrik 10 hari
  • Diabetis 30 hari
  • Sembelit 10 hari
  • Kanser 18 hari
  • Tibi 90 hari

7. Pesakit arthritis hanya perlu mengikut rawatan tersebut untuk tiga hari. Rawatan ini x mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali di peringkat awal pesakit mungkin kerap buang air kecil.

Itu saja tulisan sy kali ini, Cuma pesan sy berusahalah tidur lena selama 8 jam setiap hari kerana tidur yg cukup menghasilkan banyak hormone baik dalam badan. Jika kurang ia akan bertukar sebagai hormone yg menyerang dan terhasilnya toksin yg dihasilkan oleh badan sendiri. Sayangi hidup kita kerana bayaran hospital itu mahal, bila sakit menyusahkan orang lain.. Melenyapkan kenikmatan hidup..

 

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *